Ami a BMW-nek az M GmbH., vagy az Audinak az RS, az a Mercedesnek az AMG. Egy valódi autóbolond számára igazán exkluzív és kívánatos klub mind a három, hiszen ezek a megjelölések egyet jelentenek a teljesítménnyel, az erős motorokkal, a sebességgel, a gyorsulással és a vezetési élménnyel. Ebbe a klubba enged bebocsátást most a Mercedes az új AMG A35 típussal, amit hivatalosan majd október 2-án a Párizsi Autószalonon mutatnak be, néhány információt azonban a Mercedes már közzétett az autóval kapcsolatban.
A Mercedes 2012 óta kínál AMG változatot legkisebb modelljéből az A osztályból, ráadásul rögtön el is készítette hozzá a világ legerősebb négyhengeres motorját, ami a kifutó A45 AMG esetében 381 lóerős teljesítményt jelentett. Az új A35 AMG-vel a Mercedesnél egyelőre nem mentek bele a lóerő kergetésbe, az új modellben ugyanis egy új fejlesztésű kétliteres, négyhengeres turbómotor dolgozik, 306 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm forgatónyomatékkal, amivel az autó 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. (A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy mivel az Audi a Mercedes A osztály kategóriatársával, az RS3-al már elérte a 400 lóerőt – igaz öthengeres motorral – ezért a gyári ígéretek szerint hamarosan érkezik egy erősebb A osztályú AMG változat is, az új A45 AMG, ami a hagyományoknak megfelelően valószínűleg rálicitál majd az RS3 teljesítményére.)
Az új A35 AMG-t – illetve a jövőben érkező A45 AMG-t is – kezdettől fogva párhuzamosan fejlesztették az új Mercedes A osztállyal, ami a gyári sajtóanyag szerint lehetővé tette egy olyan autó kifejlesztését, ami minden porcikájában magában hordozza az AMG DNS-t.
A motorblokk alatti alumínium lemezzel, valamint két átlós keresztmerevítővel javítottak az autó torziós merevségén, ami nagy sebességnél is megfelelő stabilitást biztosít. Az új A35 AMG-t is a már jól ismert AMG SPEEDSHIFT DCT 7G névre keresztelt hétfokozatú duplakuplungos váltóval szerelték, ami módosított programozásának köszönhetően rendkívül gyors váltást tesz lehetővé a fokozatok között.
Az új A35 AMG szériafelszerelésként megkapja a Mercedes 4MATIC négykerék hajtását, amely úgy osztja el a nyomatékot, hogy az autó működhet kizárólag elsőkerék hajtással is, illetve a hajtás 50-50 %-ig változtatható az első és hátsó kerekek között.
Az új modellben is megtalálható az AMG DYNAMIC SELECT programválasztó, amivel öt különböző üzemmód – csúszós, komfort, sport, sport+ és egyéni – közül tudjuk kiválasztani az aktuálisan épp legideálisabb beállításokat. Elől McPherson, hátul négy lengőkaros felfüggesztés biztosítja a megfelelő úttartást, ami opcionálisan adaptív felfüggesztéssel is bővíthető.
Az új A35 AMG teljesítményéhez illő fékekkel rendelkezik, elől négydugattyús 350 milliméteres féktárcsák, hátul egydugattyús 330 milliméteres féktárcsák gondoskodnak a megfelelő lassításról.
Sebességfüggő, elektromechanikus, kétféle programozással ellátott szervokormány biztosítja azt, hogy a vezető által választott üzemmódnak megfelelő visszajelzést adjon a kormány és precízen irányítható legyen az autó.
Az AMG-ket mindig is a hangjuk emelte a többi prémiumgyártó fölé. Olyan nyersen röfögő, hörgő és durrogó gyári kipufogóhangot, amitől feláll az ember hátán a szőr, talán senki más nem tud elővarázsolni, csak az AMG. Ez elsősorban a V8-as motorral szerelt AMG-kre igaz, de azért kipufogóhang tekintetében az előző A45 AMG-nek sem kellett szégyenkeznie. Nincs ez másként az új modell esetében sem, ugyanis szériatartozék az automatikus vezérlésű AMG hangolható kipufogó.
Már az alap A-osztály is elég impozánsan néz ki a Mercedes CLS-nél is megjelent front résszel. Ezt az A35 AMG esetében még tovább tudták fokozni a kettéosztott hűtőráccsal, illetve a légbeömlők átszabásával. Az autó kinézetén sokat dob a hátsó légterelő szárny és a diffúzor, ami mindenki számára nyilvánvalóvá teszi, hogy itt bizony egy erősen felpaprikázott kis méregzsákkal van dolgunk.
A belső tér tekintetében hipertérugrást hajtott végre a Mercedes az előző A osztályhoz képest. Brutálisan jól néz ki az új kis mercik belső tere az S osztályból érkezett kormánnyal, a gyönyörű légbeömlőkkel a dupla digitális kijelzővel és a rendkívül ízléses multimédia kezelőfelülettel. Ebből a belső térből nem volt nehéz jó dolgot kihozni az A35 AMG esetében sem. Piros varrás, ARTICO bőr, DINAMICA mikroszálas szövet, piros biztonsági övek gondoskodnak a sportos hangulatról.
A magyarul elég furán hangzó „forró ferdehátú”-nak hívott – angolul hot hatch – szegmens egyik legvonzóbb ajánlata volt eddig is az A45 AMG. Az új A35 AMG igaz kevesebb lóerőt ígér, de a belső tér minőségében, a fedélzeti elektronikák vonatkozásában, külső dizájnban és a méretnövekedésből fakadó mindennapi használhatóságban annyit javult az előző generációhoz képest, hogy nyugodtan pályázhat a kategória legjobb autója címére.
Az új Mercedes-AMG A35 4MATIC világpremierje 2018. október 2-án lesz a Párizsi Autószalonon, az értékesítés szintén októberben kezdődik és 2019. januártól érkezhetnek meg az első példányok a Nyugat-Európai vásárlókhoz.
Köszi, hogy időt szántál rá és elolvastad a cikket.
forrás: mercedes official