Az Aston Martin 105 éve gyárt autókat, ami hosszú idő. Ez idő alatt 85.000 autót építettek. Annyit, amennyit a Toyota három és fél nap alatt. Picit más a lépték, más a technológia de más az exkluzivitási faktor is.
Miles Nürnberger. Jegyezzük meg ezt a nevet. Az Aston Martin vezető dizájnereként az ő nevéhez fűződik ennek a csodaszép járműnek a megalkotása.
Ha autó formatervező lennék, biztosan mindig arról álmodnék, hogy egyszer részt vehetek egy ilyen projektben. Egy olyan szupersportautó megtervezésében, ahol az a cél lebeghet a szemem előtt, hogy az autó legyen minden ízében lenyűgöző, olyan formatervvel, hogy aki meglátja, ne tudja levenni róla a szemét. Igazán szép feladat.
Miles Nürnbergernek az Aston Martin DBS Superleggera-nál sikerült megoldani ezt a feladatot.
Az Aston Martinok eddig is a legszebb formatervű autók közé tartoztak, de ez most valami más. Ez az autó teljesen betölti a teret. Ha valahol megjelenik, mindenkinek leesik az álla, megszűnik a tér és az idő. Csak a vas van. A lenyűgöző formák, idomok, hajlatok olyan elegye, ami valami olyan egységes és csodálatos egésszé áll össze, ami csak ritkán sikerül. De most kiadta. Főleg a feneke. Az valami hihetetlenül gyönyörű lett. Egy műalkotás. Amit meg kell őrizni az utókornak. És amit pajzsra emelve körbe kellene hordozni az egész autóiparban. Hogy lássák, hogy így is lehet. Ilyet is lehet. Ez már nem is autógyártás. Ez művészet.
Egyesek szerint a forma és a funkcionalitás egymást kizáró fogalmak. Az Aston Martinnál ezzel az autóval megpróbálják bebizonyítani ennek az ellenkezőjét. A forma kétségkívül ízig-vérig Aston Martin, de sokkal erőteljesebb, agresszívabb és izmosabb hatást kelt, mint valaha.
Elől az óriásira nőtt hatszögletű hűtőrács uralja a teret, ami a 725 lóerős, 900 Nm nyomatékú, V12-es dupla turbós motor hűtési igénye miatt is hízott ekkorára. Ezzel a motorral az autó egyébként 340 km/órás végsebességre képes, 3,4 másodperc alatt van százon, 6,4 másodperc alatt futja a 160-at (100 mph) és a rugalmasságára sem lehet panasz, hiszen negyedik sebességi fokozatban 80-ról 160-ra 4,2 másodperc alatt gyorsul. A hatalmas erő hátsó kerekekre viteléről egy átdolgozott nyolcfokozatú ZF automata váltó gondoskodik.
Az Aston Martin saját bevallása szerint a DBS Superleggera az eddig valaha épített legaerodinamikusabb autójuk. Amiben kiemelkedő szerepe van az általuk Aeroblade II névre keresztelt szénszálas aerodinamikai elemnek, amely a C oszlop mögött áramló levegőt úgy irányítja, hogy a dupla diffúzorral együttműködve a lehető legtöbb leszorító erőt biztosítsa. Egész pontosan 180 kilogrammot.
Immár fél évszázada a DBS jelenti az Aston Martin csúcsát. Az überállatot. Jelenleg ez, az Aston Martin DBS Superleggera az abszolút csúcs az Aston palettáján, akik szerint az autó egy Super GT, jelentsen is ez bármit. A Superleggera egyébként olaszul szuperkönnyűt jelent, ami jelen esetben csak az autó alapjának számító DB11 közel kéttonnás súlyának függvényében értelmezhető. Ahhoz képest a DBS Superleggera 1693 kilogrammos súlya ha nem is szuperkönnyű, de számottevően könnyebb. A súlycsökkentés érdekében az alumíniumváz mellett rengeteg szénszálas anyagot használtak, szénszálas például a már említett aerodinamikai elemeken kívül a tető és a motorháztető is.
Az autót a teljesítményéhez illő, új, aktív szelepvezérlésű dupla kipufogóval szerelik, ami a teljesítmény mellett a hátborzongató hangélményről is gondoskodik. Az alváz a legújabb generációs, könnyűszerkezetes alumíniumváz, ami a DB11-ben jelent meg elsőként. Alapfelszereltség a szenzoros érzékelőkkel ellátott adaptív csillapítás. Mind a hajtómű, mind az alváz viselkedése változtatható attól függően, hogy GT, Sport vagy Sport Plus üzemmódba állítjuk az üzemmód-választó kapcsolóját.
Az Aston Martin DBS Superleggera egy szupersportautós képességekkel felruházott 2+2 üléses Gran Turismo. Ennek az autónak egy legalább 30 hektáros birtokon álló ódon, angol kastély a természetes közege. Ha Önnek van egy ilyen birtoka, vegye meg hozzá ezt az autót. 2018. harmadik negyedévétől elérhető, alapára 275.000,- euró.