A Mazda még júniusban jelentette be, hogy frissítésen esik át minden roadsterek viszonyítási pontja, a méltán népszerű MX-5.
Meggyőződésem szerint a piacon jelenleg elérhető új autók közül ez az az autó, amelyik az árát és az általa nyújtott vezetési élményt tekintve a legjobb kombinációt jelenti. Viszonylag elérhető áron kapunk egy rendkívül divatos és szemrevaló formatervet és élményszámba menő vezethetőséget.
A gyári sajtóanyagban sulykolt „KODO: A mozgás lelke” formaterv nem csak üres frázis, az autó vonalait tényleg sikerült úgy megrajzolni, hogy az MX-5 álló helyzetben is egy ugrásra kész vadmacskának tűnik. Épp ezért a modellfrissítés még az ilyenkor szokottnál is kevésbé érintette a formatervet. Olyannyira így van ez, hogy az MX-5 esetében az autó külsején semmit nem módosítottak, az egyedüli változást az új 16 és 17 colos fekete színű felnik jelentik. Túl jó lett az eredeti, megesik az ilyesmi.
Annál inkább átdolgozták viszont a motorokat, így már a legfrissebb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelnek. Eddig is kétféle benzines erőforrással volt elérhető az MX-5, ez a továbbiakban sem változik. Az 1,5 literes benzines 131 helyett már 132 lóerős, a forgatónyomaték pedig 150 helyett 152 Nm. És ez nem nyomdahiba. E hihetetlen műszaki fejlődés láttán a többi autógyártó motorfejlesztésért felelős vezetője nagy valószínűség szerint nem fogja az iroda közepén térdepelve, a haját tépve, kezét a földhöz csapkodva azt óbégatni, hogy az ipari kémek azonnal derítsék ki, hogy mi áll ennek az elképzelhetetlen teljesítménynövekedésnek a hátterében.
Az eddig 160 lóerős és 200 Nm nyomatékú kétliteres motor teljesítménye viszonyt szemmel is észrevehetően erősödött, immár 184 lóerős, a forgatónyomaték pedig 205 Nm. Az ígéretek szerint az erősebb motor hangkarakterisztikája is ütősebb lett, ami az elődnél azért valóban elég vérszegényre sikeredett. Az MX-5-el kapcsolatban leggyakrabban hangoztatott kritika talán éppen az volt, hogy miért nincs hozzá erősebb motor. Kíváncsian várjuk, hogy a kétliteres erőforrás megnövelt teljesítménnyel és komolyabb hanggal milyen hatást gyakorol az egyébként eddig is szuper vezetési élményre.
A modellfrissítés a biztonsági felszerelések terén is bővítette az MX-5 opciós listáját. E körben az ütközések elkerülését segítő városi vészfékrendszer, az autó mögötti forgalmat is figyelő rendszer, táblafelismerő és hátsó kamera érdemel említést.
Az MX-5 mindig is a vezetési élményre volt kihegyezve. Az biztos, hogy ilyen kevés lóerővel, ilyen jót autózni csak az MX-5-el lehet. Az új, erősebb motorok erre minden bizonnyal rátesznek még egy lapáttal. A megújult MX-5 hamarosan a hazai kereskedésekbe is megérkezik.
Forrás: mazda official