A Mercedes-AMG C osztály is átesett a modellciklus közepe környékén szokásos ráncfelvarráson. A C43 AMG után a C63 is megúlult. Lássuk a főbb változásokat.
Viszonylag régóta van már gyártásban a Mercedes C osztály AMG változata ahhoz, hogy esedékessé váljon egy időszakos frissítés. Hogy a középkategóriás versenytársakkal – BMW M3 és M4, Audi RS4 - szemben fenntartsák az érdeklődést, a Mercedesnél is szükségét érezték egy kis finomhangolásnak.
Külső
Mivel jelen esetben nem egy új modellgenerációról van szó, így az autó külsejét tekintve leginkább csak apróbb módosítások történtek. A legszembetűnőbb változás az autó orr-részét érintette. Az AMG GT R orrán debütált Panamericana hűtőrács akkora sikert aratott, hogy azóta már több modellnél is bevezették – GLC 63, GT 4 door Coupe – természetesen a C63 sem maradhatott ki belőle. Ez a változás mindenképp az autó előnyére válik, sokkal agresszívebb, brutálisabb, vagányabb benyomást kelt ezzel az autó orra. A modellfrissítés előtti autók esetében elölnézetből nehéz volt megkülönböztetni a legerősebb motorral szerelt 63-as sorozatot, akár a V6-os motorral szerelt C43 AMG-től, akár a csak AMG optikai csomaggal ellátott négy vagy hathengeresektől. Mostantól sokkal markánsabb a különbség. A Panamericana hűtőráccsal szerelt új C63 AMG-k ezáltal már első látásra könnyedén megkülönböztethetők a gyengébb verzióktól, a változás igazán karakteressé tette az autó front részét.
Valamelyest módosult az első lökhárító is, de itt korántsem olyan szembetűnő a változás, mint a hűtőrács esetében.
Ahogy ilyenkor lenni szokott, természetesen átrajzolták a lámpákat, ami a szedán változat hátsó lámpái esetében sikerült a leglátványosabbra.
Hátulról a legjelentősebb változás a diffúzort érintette, ebbe integrálták a négy hátsó szögletes kipufogóvéget.
Belső
Az autó belülről is minimális változásokon ment át, amelyek közül kiemelkedik az új 10,25 collos központi kijelző, a teljesen digitális műszerfal és az S osztályból származó kormány, ami baromi jól néz ki. A kormány legnagyobb újdonsága az az érintőfelület, amivel a mobiltelefonokhoz hasonlóan az ujjunk simításával tudjuk kezelni a fedélzeti számítógép menüpontjait.
Műszaki tartalom:
A C63 AMG esetében a motort érintően nem történtek változások, ugyanazzal az alapesetben 476, az S verzió esetében 510 lóerős erőforrással szerelik, mint korábban. A váltót azonban lecserélték, az eddigi hétfokozatú automatát felváltotta egy új saját fejlesztésű kilencfokozatú automataváltó, ami a gyár állítása szerint a váltás sebességében már a versenyváltók szintjét közelíti. Az autóhoz alapfelszerelésként jár az AMG sportkipufogó, extraként ugyanakkor továbbra is rendelhető hozzá a hangolható AMG Performance kipufogó, ami Sport + állásban semmihez nem hasonlítható akusztikai élménnyel ajándékozza meg a sofőrt és környezetét. Ha csak egyetlen extrát kellene bejelölni a listán, én biztosan a Performance kipufogó mellett tenném le a voksomat.
Az új C63 AMG a modellfrissítéssel finomodott és javult annyit, hogy továbbra is kategóriája egyik legjobb autója legyen. Aki megteheti, hogy ebben a szegmensben vásároljon magának autót, ezt a választást biztosan nem fogja megbánni. Sportos, agresszív mégis elegáns külső, minőségi, fejlett belső tér, elképesztő menettulajdonságok jellemzik és olyan hang, ami feleslegessé teszi a médialejátszó beszerelését az autóba. A modell ára 24 és fél milliótól indul, az S verzió felára nagyjából 3 millió forint.