Szenvedélyünk az autó

Pokoli hang, angyali belső. Vezettük a Mercedes-AMG C63S Cabriot.

2018/11/06. - írta: AutoAmore

Csönd van. Az a mély, semmihez nem hasonlítható, jóleső csönd. Csak a madarak csicsergését és a fákról lehulló falevelek halk neszezését lehet hallani, ha nagyon odafigyelsz. A késő őszi nap utolsó sugarai finoman simogatják a bőröd. Az erdő közepén szinte harapni lehet a kellemesen langyos időben a sűrű levegőt, ami az avar nyirkos, friss illatával olyan elegyet alkot, amit ha beszippantasz, úgy érzed, hogy az egész tested kitisztul, szinte újjászületsz. Jó lesz emlékezni ezekre a pillanatokra a hideg téli estéken.

De ekkor valami megváltozik, még nem hallasz semmit, de érzed, hogy valami történni fog. A madarak felröppennek, feszülten figyelsz. Valami mélyről jövő, pokoli morgás hangjai törik meg az erdő csöndjét. A hang egyre erősödik. Mély, öblös, szinte földöntúli. Már nemcsak hörög, időnként durrog és ropog. Tudod, hogy hallottad már valahol. Olyan ismerős. Olyan összetéveszthetetlen. Olyan mindent maga alá gyűrni akaró, ellentmondást nem tűrő, mégis felszabadító.

15c1442_027.jpg

Igen, már emlékszel. Egyre biztosabban tudod, hogy AZ lesz. Csak AZ lehet. Csak ANNAK van ilyen hangja. Nem visít, nem üvölt, nem fütyül, nem ordít. Ez durrog és ropog, meg morog és hörög, mélyen, öblösen, ércesen, pokolian. Ezt a hangot csak az AMG mérnökök tudják előcsalogatni a kipufogóból. Egy AMG közeledik a szerpentinen. Már biztos vagy benne, hiszen te is vezetted már. Emlékszel jól, életre szóló, felejthetetlen, örök emlék marad. Ha erre gondolsz, most is bizseregni kezd a tested.

15c1442_097.jpg

Egy sötétbordó Mercedes-AMG C63S Cabrio volt. Biturbo V8-as motor, hátsókerék hajtás, 510 lóerő, 700 Nm a száraz adatok. De a lényeget nem a számok jelentik a papíron, hanem az érzés, amikor vezeted. Amikor beülsz a kormány mögé, beröffented a motort. Előbb csak ülsz és hallgatod ahogy duruzsol. Aztán időnként picit megpöccinted a jobb lábad és hallod ahogy felébred az erő. Majd berakod – a továbbra is értelmezhetetlen és megszokhatatlan módon a kormány mögött elhelyezett váltókart – D-be és lassan elindulsz. Nem kapkodsz, nem sietsz, nem nyomod ki a szemét. Ez nem az a liga. Ezzel semmit nem kell bizonyítani. Akinek van szeme hozzá, úgyis tudja, hogy mire képes. A józan ész határain belül mindenre. És mindezt úgy adja elő, hogy azt kívánod bár soha ne érne véget, hogy soha ne kelljen kiszállni belőle.

15c1442_007.jpg

Vezettél már jó autókat, Audit, BMW-t, Porschét, Mustangot, meg a többit. De ezt az érzést csak az AMG tudja előcsalogatni. Amikor beülsz, átváltozol. Eggyé válsz az autóval, szinte a gondolataiddal irányítod. Nagyon közvetlen, nagyon kezes, de azért nagyon érezni benne az erőt. Ha egy picit elrúgod neki és egy-egy sodrósabb kanyarban megindul a hátulja, azonnal elkezd dolgozni az elektronika és elintézi, hogy ne ess le az útról. Úgy vigyáz rád, hogy közben elhiteti veled, hogy jól vezetsz és te oldottad meg a helyzetet ellenkormányzással, pedálokkal, de titokban azért tudod, hogy a számítógépek erősen dolgoztak azon, hogy minden jól alakuljon.

Előzésnél nem kell sokat agyalni azon, hogy vajon beférsz-e. Ha van pár méter belátható szabad útszakasz, az pont elég lesz. Nyomsz egy padlót és mire kettőt pislogsz már meg is előztél nagyjából bármit. A motor és a váltó nagyon jól össze van hangolva, a legapróbb pöccintésre is azonnal reagál az autó és gondolkodás nélkül megindul. Ahogy a tapasztalt autós újságírók szokták mondani, nagyon fölényes. De ezt itt most pozitívan kell érteni, nagy biztonságérzetet ad, ha tudod, hogy minden helyzetben és bármilyen fordulatnál számíthatsz a motorban rejlő erőre.

15c1442_140.jpg

Az AMG Cabrio nagy előnye, hogy nyitott tetővel még jobban élvezhető az autó hangja. A szélvédelem közel tökéletes, még 160-as tempónál sem érzékelni semmilyen zavaró örvénylést, legalábbis az első üléseken. Az ülésekbe épített airscarf nyakmelegítőnek hála pedig akár extrém hidegben is nyugodtan lehet kabriózni, a melegítők jól végzik a dolgukat, igazán hidegben sem fázunk a kocsiban.

Ha érdekel, milyen volt erdei szerpentinen csapatni a Mercedes-AMG C63S Cabrióval, kattints a videóra, vagy keresd a youtube-on az autoamore csatornát.

Köszi, hogy időt szántál rá és elolvastad a cikket.

Fotók: mercedes official

komment
süti beállítások módosítása