Az Insignia után az Opel a Corsából készítette el a legújabb GSi változatot, a gyár állítása szerint pörgős, erős turbómotorral, pontos, közvetlen hatfokozatú váltóval és a Nürburgringen fejlesztett és beállított alvázzal, futóművel és fékekkel.
Az Opel nem ma kezdte a sportos kisautók gyártását. 1966-ban érkezett az első igazán sportosnak nevezhető Opel a piacra, a Rallye Kadett 850 kilogrammos súllyal és 60 lóerős motorral, amit aztán a következő évben gyorsan le is cseréletek egy 1,9 literes, négyhengeres 90 lóerős erőforrásra. A 19S jelzésű motort aztán nem csak a Rallye Kadettbe, hanem a legendás Opel GT-be is beépítették. Az Opel Rallye Kadett a maga kevesebb mint 10 kiló/lóerős teljesítményével elég jól hasított az akkori viszonyok között, nem csak az utakon, de az értékesítési darabszámokban is, hiszen a gyártás 1973-as befejezéséig több, mint 100.000 darabot adtak el belőle.
1975-től kezdték gyártani a Kadett C sportos verzióját Opel Kadett GT/E néven kétliteres, 115 lóerős motorral és hátsókerék hajtással, amit aztán a rallyban Walter Röhl tett halhatatlanná.
1984-ben aztán a legújabb Kadett generáció sportos változatára aggatták rá a máig használatos GSi (Grand Sport injection) elnevezést. 1984-től egészen 2012-ig mindig volt GSi változata valamelyik Opel modellnek, 2012-ben aztán egy időre szögre akasztották az elnevezést.
Öt év szünet után a 2017-es frankfurti autószalonon leporolták a GSi emblémát és bemutatták az Opel Insignia GSi-t kétliteres BiTurbo motorral, 210 lóerős teljesítménnyel és 480 Nm-es forgatónyomatékkal.
Egy évvel később pedig, az első Corsa GSi után harminc évvel itt az új Opel Corsa GSi. A legújabb rüsselsheimi hot hatch-et az Opel 1,4 literes négyhengeres turbómotorja hajtja, 150 lóerővel és 220 Nm-es nyomatékkal, amivel az autó 8,9 másodperc alatt futja a 0-100-at, a végsebessége 207 km/óra, ötödik sebességi fokozatban pedig 9,9 másodperc alatt éri el 80-ról a 120-as tempót, ami azért lenyűgözőnek semmiképp nem nevezhető.
A fenti adatok alapján az új Opel Corsa GSi inkább külsőségeiben nevezhető sportosnak, nem pedig a menetdinamikát tekintve. Ebben viszont az Opelnél nem fukarkodtak: morcosabbra szabott front rész, hátsó szárny, látványos felnik, szénszálas kiegészítők és Recaro sportülések próbálják elhitetni velünk, hogy itt egy nagyon komoly teljesítményű géppel van dolgunk.
Az új Opel Corsa GSi Németországban 19.960,- eurós indulóártól érhető el, magyarországi bevezetéséről egyelőre nincsenek információink.
Köszi, hogy időt szántál arra, hogy elolvasd a cikket.
forrás: opel official
Még több kép: autoamore.hu